Vorming

1. Vertellen/Spreken

Waarover gaat het?

Vertellen is spreken voor een publiek.

Stem, woordkeuze, houding… alles speelt een rol. Wat jij vertelt, moet beeldend zijn om te begeesteren, te prikkelen of om te laten genieten.

Een echte verteller kan boeien zonder attributen; een goede spreker heeft geen powerpoint nodig.

Verhaal, lichaam en taal volstaan.

Wittegroeten biedt:

  • Persoonlijke coaching van vertellers
  • Praktische begeleiding voor individuen, leerkrachten of teams.
  • Waarom niet ‘leren vertellen’ op een pedagogische studiedag?
  • Maandelijks gratis open vertelzolder; info op aanvraag.
  • Brochure over vertellen/spreken (5€ + verzendkosten)

Voorbeelden:

essaysbig.com

  • Vertelcursussen voor o.a. Opendoek vzw, VanStoelTotStoel vzw, bvba Kastaar, Provincie Antwerpen, Gezinsbond, De Veerman vzw, Jeugdrodekruis, Chiro Vlaanderen…
  • Spreken en presence  voor o.a. SD Worx, Plantijn Hogeschool Antwerpen
  • spreken in de liturgie voor CCV

2. Muzische vorming

Waarover gaat het?

Creativiteit, expressie, kunsteducatie? De eindtermen muzische vorming zijn duidelijk, maar de bomen vormen geen bos. Veel leerkrachten ervaren een muzische les als een chaotische les… en dat kan anders!

Wittegroeten biedt:
  • Cursussen op aanvraag.
  • Muzische projecten in scholen. Geen vraag is te gek, immers ook met weinig budget kan er veel gebeuren!
  • (individuele) begeleiding op maat.

Voorbeelden:

  • In opdracht van de academies van Lier en Hemiksem begeleidt Maarten de leerkrachten IN de klas. Een zeer praktische coaching.
  • Bij het begeleiden van muzische klassen van het stedelijk onderwijs Antwerpen gaf Maarten vooral dramatische expressie in De Kunstloft. Al stond beeldende vorming ook geregeld op het menu.
  • In de Bibliotheek van Kontich liep een project om de lagere scholen een muzisch bibliotheekbezoek aan te bieden. Eerst een vertelling en dan een muzische activiteit.